Wypijam szklankę przed każdym posiłkiem. Czuję się lekka, jak nigdy

Wypijam szklankę przed każdym posiłkiem. Czuję się lekka, jak nigdy

Dodano: 
Picie wody
Picie wody Źródło:Shutterstock / fizkes
Walka z nadwagą nie jest prosta. Trzeba bowiem mieć silną wolę, by powstrzymać apetyt. Na szczęście są proste triki, które pozwolą nam jeść mniej i dzięki temu szybko chudnąć. Oto jeden z nich.

Najlepiej byłoby się zdrowo odżywiać, a wtedy nie trzeba by się było odchudzać. Jednak mówi się prosto, a realizuje nieco trudniej. Dlatego, gdy chcemy zgubić kilka kilogramów, musimy znaleźć w sobie silną wolę i dzielnie znosić wyrzeczenia. Jednak są proste sposoby na ułatwienie sobie tego zadania. Moja przyjaciółka, gdy zaczęła się odchudzać, przed każdym posiłkiem wypijała szklankę wody. Pozazdrościłam jej efektu, więc zaczęłam ją naśladować. I muszę przyznać, że to naprawdę działa.

Jaką wodę warto pić przed każdym posiłkiem?

Przed posiłkami najlepiej jest pić wodę mineralną, niegazowaną. Powinna ona mieć temperaturę pokojową. Picie zimnej wody może i sprzyja spalaniu kalorii, jednak nie zawsze jest zbyt przyjemne. Niektórzy zalecają nawet picie ciepłej, przegotowanej wody. Dobrze wpływa ona na metabolizm, jednak nie jest tak wartościowa, jak woda mineralna. Wodę należy pić małymi łykami, a jej picie najlepiej rozłożyć sobie na 20-30 minut. Wtedy nie będziemy się czuć przepojeni.

Dlaczego warto pić wodę przed posiłkiem?

Picie wody przed śniadaniem, obiadem czy kolacją to sprytny trik, pozwalający ograniczyć ilość zjadanych potraw. Po wypiciu szklanki wody niedługo przed posiłkiem czujemy się pełni, a w naszym żołądku jest niewiele miejsca na coś jeszcze. Woda działa więc, jak swoisty wypełniacz, który pozbawiony jest jednak kalorii.

Oczywiście nie należy przesadzać i rzeczywiście zjadać chude, lekkostrawne i pożywne dania. Nasz organizm na co dzień potrzebuje bowiem różnych składników odżywczych, a najlepiej dostarczyć je w naturalny sposób, czyli wraz z jedzeniem. Gdy czujecie jednak, że szklanka wody wypita przed posiłkiem to dla was za dużo, możecie ograniczyć ilość wypijanego płynu np. do 1/2 szklanki.

Inne korzyści z picia wody

Woda to najzdrowszy napój. Dziennie dorosły człowiek powinien jej wypijać mniej więcej 1,5-2 l. Ilość ta zależy jednak od płci, temperatury otoczenia czy aktywności fizycznej. Czasami ilość tę należy więc zwiększyć. Woda jest niezbędna do życia, bo stanowi środowisko różnych przemian zachodzących w organizmie. Działa więc nawadniająco, ale też oczyszczająco. Wraz z nią łatwiej jest bowiem wydalić toksyny, czy uboczne produkty metabolizmu. Woda przyspiesza też przemianę materii. Warto jednak pamiętać o tym, że picie wody w nadmiernych ilościach może być szkodliwe, podobnie jak jej niedobór. Zbyt duże rozcieńczenie składników znajdujących się we krwi, może prowadzić bowiem do zaburzeń funkcji życiowych.

Czytaj też:
Piję ten napój na czczo od 3 tygodni. Ubrania zrobiły się zdecydowanie luźniejsze
Czytaj też:
Gdy nie mam czasu na śniadanie, miksuję 3 składniki. Po zielonym smoothie mam energię i chudnę

Źródło: smaki.pl