Co się stanie, jeśli każdego dnia będziesz jeść owsiankę?

Co się stanie, jeśli każdego dnia będziesz jeść owsiankę?

Dodano: 
Płatki owsiane z jogurtem i owocami
Płatki owsiane z jogurtem i owocami / Źródło: Pexels / Life Of Pix
Owsianka jest zaliczana do jednych z najzdrowszych śniadań, a jej często spożywanie przynosi wiele korzyści.

Dla wielu osób tradycyjna owsianka to nadal trauma z dzieciństwa, ale warto przełamać opory i sięgać po nią częściej. Dzięki bogactwu składników odżywczych może korzystnie wpływać na organizm, poprawiając jego funkcjonowanie. Pamiętaj, by spożywać ją bez dodatku cukru oraz z dodatkiem owoców lub bakalii.

Korzyści płynące z płatków owsianych

  • Duża ilość błonnika i białka zawartego w płatkach owsianych sprawia, że po zjedzeniu owsianki czujesz się pełny. Ponieważ czucie sytości utrzymuje się przez dłuższy czas, może wspierać odchudzanie.
  • Rozpuszczalny błonnik w otrębach owsianych zmniejsza wchłanianie cholesterolu do krwiobiegu, zmniejszając ryzyko chorób serca.
  • Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu owsianka nie powoduje gwałtownych skoków cukru, przyczyniając się do regulowania jego poziomu we krwi.
  • Organiczny owies zawiera przeciwutleniające kwasy fenolowe, które mają wpływ na zwalczanie raka i chorób neurodegeneracyjnych.
  • Owsianka dostarcza także do organizmu cenne dla zdrowia witaminy i minerały, m.in. witaminy z grupy B, potas, wapń, magnez i żelazo.

Czytaj też:
Banany pomogą ci w utracie wagi. Wystarczy wiedzieć, jak je spożywać

Wartości odżywcze płatków owsianych

Pół szklanki (78 gramów) suchych płatków owsianych zawiera (w procentach zalecanego dziennego spożycia):

  • Mangan: 191%
  • Fosfor: 41%
  • Magnez: 34%
  • Miedź: 24%
  • Żelazo: 20%
  • Cynk: 20%
  • Kwas foliowy: 11%
  • Witamina B1 (tiamina): 39%
  • Witamina B5 (kwas pantotenowy): 10%
  • Mniejsze ilości wapnia, potasu, witaminy B6 (pirydoksyny) i witaminy B3 (niacyny).

Czytaj też:
Czy mleko owsiane jest faktycznie dobre dla zdrowia?

Opracowała:
Źródło: Daily Health Post
-

Czytaj także