Dieta militarna - wszystko, co musisz wiedzieć zanim wypróbujesz

Dieta militarna - wszystko, co musisz wiedzieć zanim wypróbujesz

Dodano: 
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Unsplash / rawpixel
Dieta militarna gwarantuje znaczny spadek masy ciała w bardzo krótkim czasie. Problem w tym, że jest jednocześnie bardzo wyniszczająca i może powodować poważne problemy ze zdrowiem i... efekt jo-jo. Mimo to wiele osób decyduje się podjąć to wyzwanie. Sprawdź, na czym polega dieta militarna i dlaczego jest tak niebezpieczna.

Dieta militarna jest wyjątkowo restrykcyjna. Każdy, kto choć raz szukał w Internecie jakiejkolwiek diety cud z pewnością na nią trafił. Jej zasady są bardzo proste, a efekty brzmią obiecująco. Problem w tym, że znaczne ograniczenie liczby spożywanych kalorii (około 1000 kalorii dziennie) przy wcześniejszym spożyciu około 2500-3500 kalorii dziennie z pewnością zaowocuje nagłym spadkiem masy ciała, jednak różnica wagi szybko się wyrówna po zakończeniu diety. Dodatkowym plusem diety militarnej może być fakt, że można w czasie jej trwania jeść lody waniliowe. Już samo to daje do myślenia. Decydując się na tę dietę warto mieć świadomość, jak bardzo jest wyniszczająca.

Dieta militarna – zasady

Dieta militarna, dzień 1.

  • Śniadanie to filiżanka kawy lub herbaty z kofeiną, jeden kawałek tostu z 2 łyżkami masła orzechowego i pół grejpfruta. Łącznie około 308 kalorii.
  • Obiad to kolejna filiżanka kawy lub herbaty, kawałek tostu i pół szklanki tuńczyka. Ten posiłek jest mały. Łącznie zawiera tylko 139 kalorii.
  • Kolację stanowi kawałek dowolnego mięsa mniej więcej wielkości karty do gry, filiżanka zielonej fasoli, połowa banana i małe jabłko. Dodatkowo możemy zjeść całą filiżankę lodów waniliowych. Nawet w wersji ze stekiem posiłek ten wynosi maksymalnie 619 kalorii.
  • Oznacza to, że cały dzień został zamknięty w 1066 kaloriach.

Czytaj także:
Czy sałatki tuczą? Niektóre tak

Dieta militarna, dzień 2.

  • Śniadanie stanowi suchy tost, jedno gotowane jajko i połowa banana. Nawet usmażone to tylko 223 kalorii.
  • Na obiad jest jajko na twardo, pięć słonych krakersów i kubek twarożku. Pełnotłusty twaróg podniesie kaloryczność całego posiłku do łącznej wartości 340 kalorii.
  • Kolacja to połowa banana, pół kubka marchewki, pełna filiżanka brokułów, dwa hot dogi i pół szklanki lodów waniliowych. Posiłek wynosi 630 kalorii.
  • Całość: 1193 kalorie.

Dieta militarna, dzień 3.

  • Śniadanie to 2 plastry sera cheddar, krakersy 5 sztuk, małe jabłko, kawa lub herbata. To 232 kalorie.
  • Obiad stanowi jeden suchy tost i jajko. Nawet usmażone na oleju, to w sumie tylko 170 kalorii.
  • Kolacja to pół banana, pełen kubek tuńczyka i filiżanka lodów. Łącznie 460 kalorii.

Czytaj także:
Ta dieta o 40 proc. zmniejsza ryzyko zgonu z powodu chorób serca

Dieta militarna – efekty

Dieta militarna zakłada utratę 5 kg w ciągu 3 dni. Należy mieć świadomość, że utrata 5 kg tłuszczu w 3 dni jest niemożliwa. Nawet jeśli waga faktycznie pokaże niższą wartość, doszło głównie do utraty wody. Oznacza to, że wraz z powrotem do normalnego odżywiania waga znów będzie taka sama (jeśli nie wyższa, gdy rzucimy się na jedzenie).

Należy pamiętać, że dieta militarna nie uczy zasad zdrowego żywienia i jest niezwykle uboga w składniki odżywcze, witaminy i minerały. Osoby, którym zależy na zgubieniu zbędnych kilogramów w sposób zdrowy i chcą uchronić się przed efektem jo-jo powinny skorzystać z pomocy dietetyka.

Czytaj także