5 produktów, które powinieneś mieć w swojej lodówce

5 produktów, które powinieneś mieć w swojej lodówce

Dodano: 
Zdrowy posiłek
Zdrowy posiłek / Źródło: Unsplash / Brooke Lark
Zdrowe odżywianie polega przede wszystkim na tym, żeby codzienne posiłki były różnorodne i zbilansowane. W zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać (np. redukcja masy ciała, wzmocnienie serca), naszą dietę możemy dowolnie modyfikować. Jest jednak kilka produktów, po które rzadko sięgamy, a szkoda. Bardzo korzystnie wpływają na zdrowie.

Zdrowe odżywianie ma ogromne znaczenie w naszym codziennym życiu. Odpowiednio skomponowana dieta pozwala utrzymać optymalną masę ciała, chroni przed wieloma chorobami, dodaje energii i wprawia w dobry nastrój. Oprócz tego, że nasze codzienne menu powinno być złożone ze zdrowych, zbilansowanych i odżywczych produktów spożywczych, dobrze, by kusiło też smakiem, zapachem i wyglądem. Oto kilka rzeczy, które zawsze warto mieć w lodówce, ponieważ mają korzystny wpływ na organizm człowieka i są wyjątkowo smaczne.

Awokado

Jest doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych, dzięki czemu pozwala obniżyć poziom złego cholesterolu. Zawiera również błonnik pokarmony, usprawniający pracę jelit oraz mnóstwo witamin, w tym K, C, E i A oraz różnorodne witaminy z grupy B. Awokado może więc być doskonałym źródłem tłuszczu w codziennej diecie, który jest niezbędny do prawidłowej pracy całego organizmu. Owoc ten pasuje jako dodatek do past i dipów, a także koktajli czy sałatek.

Jajka

Są źródłem niskokalorycznego białka, dzięki czemu stanowią zdrową i smaczną przekąskę. Można jeść je bez żadnych dodatków po ugotowaniu na twardo lub na miękko, ale można także użyć ich do wielu różnych dań, takich jak ciasta, omlety, naleśniki, sałatki. Jajka są produktem, który ratuje w sytuacji, gdy mamy naprawdę pustą lodówkę. Są bogatym źródłem składników mineralnych: fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, selenu, a także beta-karotenu i luteiny.

Jogurt naturalny lub grecki

Jest źródłem wapnia, witaminy D i białka. Ponieważ można go dodawać do wielu dań i przekąsek (sosy, koktajle, marynaty, musli), powinien znaleźć się w każdej lodówce. To, jaki smak ostatecznie będzie miał nasz jogurt, zależy od dodatków i przypraw, z którymi go połączymy. Możliwości są właściwie nieograniczone.

Mleko migdałowe lub zwykłe migdały

Są doskonałym źródłem magnezu, dzięki czemu korzystnie wpływają na pracę układu nerwowego i mięśni. Migdały są też bardzo pomocne w zwalczaniu zgagi i uczucia pieczenia w przełyku, więc poleca się je ciężarnym. Orzechy te zawierają również zdrowe, nienasycone kwasy tłuszczowe i mnóstwo błonnika pokarmowego. Migdały można dodawać do sałatek, deserów czy musli. Same w sobie stanowią doskonałą przekąskę w ciągu dnia. Należy jednak spożywać je z umiarem, ponieważ jak wszystkie orzechy, zawierają dużo kalorii.

Młody szpinak

Jest bogaty w witaminę C, błonnik pokarmowy oraz karotenoidy i flawonoidy, które zapewniają ochronę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, a więc chronią przed rakiem. Ponadto naukowcy udowodnili, że zielone rośliny liściaste wspomagają pracę układu trawiennego, działając na florę jelitową podobnie jak kiszonki. Zawierają bowiem monosacharyd o nazwie sulfochinowoza (w skrócie SQ), który napędza do działania dobre bakterie żyjące w jelitach. Surowy szpinak można dodawać do koktajli i sałatek. Gotowany czy smażowy sprawdzi się jako dodatek do wielu dań mięsnych i wegetariańskich.

Czytaj także

 0

Czytaj także