Szybko męczysz się podczas spacerów? Oto 5 przyczyn takiego stanu

Szybko męczysz się podczas spacerów? Oto 5 przyczyn takiego stanu

Dodano: 
Kobieta spacerująca w lesie
Kobieta spacerująca w lesie / Źródło: Shutterstock / Twin Sails
Spacer to podstawowa aktywność, od jakiej warto zacząć w celu poprawy kondycji i ogólnego stanu zdrowia. Ale czasami zbyt szybko męczymy się podczas spacerów. Dlaczego?

Spacery na odchudzanie i nie tylko

Zwiększenie liczby kroków podczas codziennego spaceru to jeden z najłatwiejszych sposobów na wdrożenie nowego nawyku – ćwiczeń. To także dobra metoda na poprawę ogólnego stanu zdrowia. Podobnie jak w przypadku każdego planu fitness, postęp wymaga czasu. Musisz uzbroić się w cierpliwość, zanim trwale zwiększysz dystanse, czas trwania spacerów i prędkość chodu. Wszystkie te czynniki są ważne i pomagają w osiągnięciu celów związanych z utratą wagi i polepszeniem swojego zdrowia oraz kondycji i wytrzymałości.

Stopniowy progres w temacie spacerów – a zatem pokonywanie coraz większej liczby kroków, coraz szybciej i przy coraz mniejszym zmęczeniu – jest konieczny, gdy budujesz swoją wydolność tlenową, ale jeśli zbyt szybko się męczysz, ważne jest, aby zrozumieć potencjalne przyczyny takiego stanu i zająć się nimi.

Czytaj też:
Chodzisz na spacery? Nie zapominaj o tej jednej rzeczy

Przyczyny szybkiego męczenia się podczas spacerów

– Zmęczenie może być spowodowane wieloma różnymi czynnikami – mówi Dauna Williams, trenerka specjalizująca się w bieganiu i chodzeniu. – Może to obejmować noszenie niewłaściwego rodzaju butów, nadwagę, złą dietę lub lata siedzącego trybu życia.

1. Noszenie niewłaściwych butów
Wybór odpowiedniego sprzętu jest ważny, nawet jeśli chodzi o chodzenie. Specjalne buty do chodzenia mają kluczowe znaczenie dla wygody i zapobiegania urazom, a to odgrywa ważną rolę w tym, ile energii masz na spacerze. W szczególności buty do chodzenia mają amortyzację skupioną głównie na pięcie, a śródstopie ma nieco szerszą podstawę, aby zapewnić płynniejsze stawianie stóp na ziemi.

2. Zła dieta
Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta, która zawiera idealną proporcję wszystkich makroskładników jest ważna dla samopoczucia, także podczas spacerów. Jeśli jesz za mało lub odstawiasz całą grupę pokarmów, na przykład węglowodany, możesz mieć mało energii, co może spowolnić twój chód i utrudnić regenerację.

3. Siedzący tryb życia
Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do regularnych ćwiczeń, przejście z kanapy do szybkiego marszu przez długi czas może być trudne i prawdopodobnie szybko się zmęczysz. Nie łam się jednak, ponieważ nawet 10 minut spaceru dziennie może przeciwdziałać negatywnym skutkom siedzenia. Zamiast tego pozwól sobie na dłuższe okresy, postępując zgodnie z planem lub współpracując z trenerem.

4. Niewłaściwa postawa podczas chodzenia
Tak, istnieje właściwy sposób chodzenia. Skoncentrowanie się na dobrej postawie (rozluźnij ramiona, patrz przed siebie w kierunku horyzontu, trzymaj ramiona po bokach z łokciami zgiętymi pod kątem 45-60 stopni) może pomóc ci poczuć się mniej zmęczonym i zapobiec urazom, które dodatkowo spowalniają.

5. Choroby
Inne problemy zdrowotne również mogą powodować szybsze męczenie się. Na przykład, gdy masz nadwagę, twoje serce musi ciężej pracować, aby pompować krew do mięśni, gdy się poruszasz. Obciąża to układ sercowo-naczyniowy i zmniejsza wytrzymałość tlenową. Dlatego dieta jest tak ważna i może odgrywać dużą rolę podczas chodzenia w celu utraty wagi. Jeśli masz astmę lub występujące wcześniej kontuzje, takie jak problemy z kolanami, plecami lub stopami, zawsze dobrze jest najpierw zbadać się przed rozpoczęciem ćwiczeń.
Czytaj też:
10 sposobów na pokonanie 1000 kroków więcej każdego dnia
Czytaj też:
Jak poprawić formę po okresie izolacji?

Źródło: myfitnesspal.com

Czytaj także