Czy jesz za mało, aby schudnąć? Oto 5 sygnałów świadczących o tym, że może tak być!

Czy jesz za mało, aby schudnąć? Oto 5 sygnałów świadczących o tym, że może tak być!

Dodano: 
Jedzenie
Jedzenie / Źródło: Pexels / ROMAN ODINTSOV
Jeśli próbujesz schudnąć, wydaje się sensowne, aby wyciąć jak najwięcej kalorii z diety. Niestety, można jeść za mało, co nie tylko utrudnia osiągnięcie prawidłowej wagi, ale może też powodować inne problemy zdrowotne. Innymi słowy, jedzenie poniżej twoich potrzeb może przynieść odwrotny skutek.

Każdy powinien spożywać określoną ilość kalorii (czyli energii), ponieważ musi po prostu żyć. Konsekwentne jedzenie mniej niż tę ilość może spowodować spowolnienie metabolizmu, a organizm zacznie magazynować wszystko, by być w stanie przeżyć. Głód i uczucie sytości to nie jedyne wskaźniki tego, czy odpowiednio posilasz swoje ciało. Rzeczywiście, krótko- i długoterminowe ograniczenia dietetyczne dotyczące masy ciała oraz tradycyjne metody odchudzania polegające na odcięciu kalorii mogą być przeszkodą w realizacji wielu celów zdrowotnych.

Czytaj też:
Czy cebula pomaga schudnąć? W tej postaci – na pewno!

Jeśli nie kalorie, to co?

Wiele osób zmagających się z wagą przychodzi do dietetyków po wypróbowaniu modnych diet odchudzających, z których żadna nie „działała” w taki sposób, by utracone kilogramy nie wróciły po zaprzestaniu stosowania diety. Ogólnie rzecz biorąc, cała ta „kultura dietetyczna” ma ogromny (ale negatywny) wpływ na ludzi. Sprawia, że ludzie czują się beznadziejnie, jeśli nie odnoszą długotrwałego sukcesu dzięki diecie, podczas gdy dieta nas zawodzi. Niewiele badań wykazuje, że jakakolwiek modna dieta skutkuje długotrwałą utratą wagi.

Oto kilka typowych oznak, że jesz za mało, aby utrzymać dobrą wagę. W razie wątpliwości zawsze dobrze jest skonsultować się z dietetykiem lub lekarzem.

1. Stale myślisz o jedzeniu
Konsekwentne spożywanie niewystarczającej ilości jedzenia często powoduje zaabsorbowanie jedzeniem oraz uporczywe myśli o jedzeniu i następnym posiłku lub przekąsce. Może to objawiać się zachowaniami takimi jak przeglądanie menu restauracji w internecie, obsesja na punkcie kont w mediach społecznościowych pokazujących jedzenie lub ciągłe oglądanie programów kulinarnych. Związek niedożywienia i koncentracji na jedzeniu po raz pierwszy odkrył Ancel Keys w swoim przełomowym eksperymencie Minnesota Starvation podczas II wojny światowej. Wielu uczestników badania przyznało się do obsesyjnego zbierania przepisów i książek z przepisami, a wraz z postępem badania jedzenie stało się jedną z wyłącznych rzeczy, o których myśleli. Chociaż jest to skrajny przykład, chroniczna dieta i głód żywności, tak powszechny w dzisiejszej kulturze, może mieć absolutnie podobny skutek.

2. Jesteś zmęczony i rozdrażniony
Czasami czujesz się tak głodny, że jesteś wściekły. Można to odnieść do wielu ludzi i istnieje nauka, która to wyjaśnia. Kiedy nie jesz, poziom cukru we krwi zwykle spada. Jeśli nie jesz czegoś, co podniesie poziom cukru we krwi, a poziom cukru we krwi jest niski, twoja zdolność koncentracji, cierpliwości wobec innych i koncentracja psychiczna spada. Zmęczenie i zmęczenie również idą w parze z niewystarczającą ilością jedzenia, ponieważ po prostu nie dostarczasz organizmowi wystarczającej ilości energii. Te wskazówki są często sposobem, w jaki nasze ciało z natury mówi nam, czego naprawdę potrzebujemy.

3. Nie możesz spać
Nie ma nic gorszego niż uczucie zmęczenia, ale brak możliwości snu. To kolejny powszechny skutek problemu z dietą i ciągłym myśleniem o jedzeniu, którego korzenie badawcze sięgają wspomnianego powyżej eksperymentu głodowego. Najnowsze badania nad zaburzeniami odżywiania i snu u niedożywionych dzieci podkreśla głęboki wpływ diety na nasze cykle snu. Co więcej, konsekwentnie stwierdzono, że przywrócenie dobrej diety i utrzymanie odpowiedniego spożycia energii może również przywrócić normalne wzorce snu i czuwania.

4. Masz zaparcia
Kiedy organizm stale nie otrzymuje wystarczającej ilości kalorii, aby zaspokoić twoje potrzeby, przewód pokarmowy może wolniej przesuwać pokarm przez system, aby zachować energię. W rezultacie może to powodować zaparcia. Podobnie, niewystarczająca ilość błonnika, co jest częste, gdy ogranicza się kalorie poniżej potrzeb, może powodować zaparcia.

5. Twoja waga stoi lub rośnie
Kiedy waga nie ustąpi lub jeśli zaczniesz przybierać na wadze na diecie, podpowiedzią jest to, aby nie jeść mniej. Zamiast dostarczać organizmowi mniej energii, utrwalając odpowiedź metaboliczną, która walczy z utratą wagi, często rozwiązaniem jest większa ilość jedzenia. Zacznij od dodania jednej lub dwóch przekąsek między posiłkami i upewnij się, że zawierają wszystkie makroskładniki: białko , tłuszcz i węglowodany.
Czytaj też:
Jak schudnąć podczas snu? Oto 7 skutecznych sztuczek
Czytaj też:
Ta metoda odchudzania zyskuje uznanie... stomatologów. Dlaczego?

Źródło: myfitnesspal.com

Czytaj także