Nie chudniesz na diecie niskowęglowodanowej? Oto 10 przyczyn zastoju wagi

Nie chudniesz na diecie niskowęglowodanowej? Oto 10 przyczyn zastoju wagi

Dodano: 
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Fotolia / Anastasia
Wyczyściłeś szafy w spiżarni, poszedłeś na zakupy spożywcze i podjąłeś zobowiązanie. Oficjalnie jesteś na diecie niskowęglowodanowej! Jednak czas mija, a ty nie chudniesz. Dlaczego tak się dzieje?

Diety wysokobiałkowe i niskowęglowodanowe, takie jak modna ostatnimi czasy dieta ketogeniczna, są szeroko promowane jako skuteczne plany odchudzania. Programy te ogólnie opierają się na tym, aby osoby na diecie pozyskiwały od 30% do 50% dziennej liczby kalorii z białka.

Dla porównania, American Heart Association, National Cholesterol Education Program i American Cancer Society zalecają dietę, w której mniejszy procent kalorii pochodzi z białka.

American Heart Association zaleca, aby 10% - 35% dziennej dawki kalorii pochodziło z białka. To około 46 gramów białka dla dorosłych kobiet i 56 gramów dla dorosłych mężczyzn.

Czytaj także:
Jak w pełni wykorzystać spacer? 9 sposobów na lepszą aktywność

Jak działają diety niskowęglowodanowe?

Węglowodany są głównym źródłem energii dla organizmu. Bez wystarczającej ilości węglowodanów na energię organizm rozkłada tłuszcz na ketony. Ketony stają się wówczas głównym źródłem paliwa dla organizmu. Kiedy ketony stają się głównym źródłem paliwa, powoduje to stan zwany ketozą.

Kiedy twoje zapasy tłuszczu staną się głównym źródłem energii, możesz stracić na wadze. Jednak czasami dzieje się coś zupełnie innego. Dlaczego? Oto 10 potencjalnych przyczyn.

Czytaj także:
Nie tracisz na wadze? Oto 7 sposobów na pożegnanie zbędnych kilogramów!

Dlaczego nie chudniesz na diecie niskowęglowodanowej?

Czytaj także:
To, gdzie przybierasz na wadze, zależy od kilku czynników... których nie możesz kontrolować

Źródło: healthline.com

Czytaj także