Chcesz przejść na dietę ketogeniczną? Oto 7 czynników ryzyka, o których powinieneś pamiętać

Chcesz przejść na dietę ketogeniczną? Oto 7 czynników ryzyka, o których powinieneś pamiętać

Dodano: 
Wieprzowina
Wieprzowina / Źródło: Fotolia / Autor: Gresei
Dieta ketogeniczna to dieta o niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości tłuszczu, powszechnie stosowana przy odchudzaniu. Ograniczanie węglowodanów i zwiększanie spożycia tłuszczu może prowadzić do ketozy. Jednak dieta niesie ze sobą ryzyko, o którym powinieneś wiedzieć.

Dieta ketogeniczna jest dietą o bardzo niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości tłuszczu, która ma wiele podobieństw do diety Atkinsa i diety niskowęglowodanowej. Polega na drastycznym zmniejszeniu spożycia węglowodanów i zastąpieniu ich tłuszczem. Ta redukcja węglowodanów wprawia twoje ciało w stan metaboliczny zwany ketozą.

Kiedy tak się dzieje, twoje ciało staje się niezwykle wydajne w spalaniu tłuszczu by wytworzyć energię. Zamienia również tłuszcz w ketony w wątrobie, które mogą dostarczać energię do mózgu. Diety ketogeniczne mogą powodować znaczne obniżenie poziomu cukru i insuliny we krwi. To, wraz ze zwiększoną liczbą ketonów, ma wiele zalet zdrowotnych.

Badania pokazują, że dieta ketogeniczna przewyższa często zalecaną dietę niskotłuszczową. Co więcej, dieta jest tak sycąca, że ​​można schudnąć bez liczenia kalorii i śledzenia spożycia pokarmu. Jedno z badań wykazało, że osoby stosujące dietę ketogenną straciły 2,2 razy więcej wagi niż osoby stosujące dietę niskotłuszczową o ograniczonej kaloryczności. Poziom trójglicerydów i cholesterolu HDL również się poprawił.

Czytaj także:
Jesteś na diecie ketogenicznej? Możesz doświadczyć objawów grypopodobnych

Dieta niesie również szereg potencjalnych niebezpieczeństw

Czytaj także:
Dieta ketogeniczna działa najlepiej w krótkich okresach?
Czytaj także:
Dieta Keto 2.0 – co warto o niej wiedzieć?

Źródło: healthline.com

Czytaj także