Zmagasz się z niedoborem magnezu? Włącz do diety te warzywa

Zmagasz się z niedoborem magnezu? Włącz do diety te warzywa

Dodano: 
Świeże warzywa
Świeże warzywa / Źródło: Fotolia / Autor: merc67
Na rynku nie brakuje suplementów z magnezem. Zanim jednak sięgniesz po taki specyfik, spróbuj urozmaicić swoją codzienną dietę. Może się okazać, że taka forma będzie nie tylko bardziej skuteczna, ale także... niezwykle przyjemna. Warzywa to przecież samo zdrowie.

Jarmuż
W 100 g jarmużu znajdziemy 47 mg magnezu, a to całkiem sporo. Warzywo to, choć przypomina sałatę, ma zdecydowanie bardziej wyrazisty i pikantny smak. Kto jeszcze nie próbował chipsów z jarmużu powinien jak najszybciej je przyrządzić w domowym piekarniku.

Ogórki
Zjedz je na surowo, dodaj do sałatki lub wybierz inną przepyszną recepturę zawierającą ogórki. Dostępnych jest wiele opcji. Ogórki są cennym źródłem magnezu, choć może się wydawać, że składają się wyłącznie z wody. W filiżance ogórków znajdziemy aż 40 mg magnezu.

Groszek
Oprócz magnezu, zielony groszek zawiera dużo żelaza, a także potas, fosfor, cynk, magnez i wapń (witamina K ułatwia wchłanianie wapnia). Choć najlepiej smakuje świeży, można jeść go przez cały rok, ponieważ groszek można kupić w formie konserwowej.

Botwina
W tym wypadku nie chodzi o same buraki, a o ich zielone liści. Tzw. botwina, z której często przygotowuje się pyszną, wiosenną zupę, jednak dobrym źródłem magnezu. W jednej filiżance znajdziemy aż 100 mg.

Dynie
Największa zaleta dyni? Może być podawana w formie pikantnej zupy, delikatnego przecieru, a nawet słodkiego ciasta. To warzywo jest wyjątkowo różnorodne, a ponadto w jednej filiżance produktu znajduje się aż 60 mg magnezu.

Brokuły
Dzięki 33 mg magnezu na filiżankę brokuły nie są tak bogate w magnez jak szpinak, ale nadal są doskonałym źródłem magnezu, który można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Niezależnie od tego, czy podawane na surowo czy na ciepło, jest to pyszne i pożywne źródło magnezu.

Szpinak
Chociaż szpinak kojarzy nam się głównie z żelazem, znajdziemy w nim bardzo dużo magnezu. W tej kwestii zdecydowanie króluje. Filiżanka surowego szpinaku zawiera aż 150 mg magnezu. Szpinak w tej formie jest doskonałą bazą do sałatek. liście szpinaku można też dodawać do różnego rodzaju koktajli.

Czytaj także