Seler naciowy – właściwości prozdrowotne

Seler naciowy – właściwości prozdrowotne

Dodano: 
Zielony koktajl z warzyw i owoców
Zielony koktajl z warzyw i owoców / Źródło: Fotolia / Autor: Dessie
Selera naciowego możemy kupić właściwie w każdym sklepie warzywnym. Jest jędrny, chrupiący i ma soczysty, zielony kolor. Powszechnie wiadomo, że sprzyja odchudzaniu. Niestety, jego specyficzny smak i zapach wiele osób zniechęca. Dowiedz się, dlaczego warto jeść selera naciowego i jak w prosty sposób włączyć go do diety.

Seler naciowy należy do rodziny selerowatych. Jest to warzywo, które większość z nas kojarzy ze sklepowych półek. Powszechnie wiadomo, że jest doskonałym elementem diety odchudzającej. To niskokaloryczna i bogata w wodę przekąska, która z łatwością zaspokoi głód i da dłoniom zajęcie, gdy dopadnie nas nuda i chęć podjadania. Niestety, niewiele osób spożywa w tej formie selera naciowego, ponieważ ma specyficzny smak. Dlatego też często łączy się go z różnymi dipami. To nienajlepszy pomysł, jeśli chcemy schudnąć – dipy potrafią być wyjątkowo kaloryczne. Jest prostszy i lepszy sposób na włączenie selera naciowego do codziennej diety. Jest bowiem doskonałym elementem koktajli. Pokrój go na drobne kawałki, dodaj jarmuż, gruszkę, ćwiartkę awokado, jabłko, kawałek melona i całość zalej wodą, następnie zmiksuj. Z pewnością nie poczujesz smaku selera, a jednak będziesz mógł czerpać korzyści z jego prozdrowotnych właściwości.

Seler naciowy – właściwości prozdrowotne

Seler naciowy jest bogaty zarówno w przeciwutleniające składniki odżywcze, jak i wykazuje działania przeciwzapalne, które pomagają poprawić ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, jak również zapobiegać chorobom serca. Jedną z głównych zalet selera jest to, że jest on tak bogaty w składniki odżywcze (antyoksydanty, elektrolity, witaminy i minerały, takie jak witamina C, witaminy z grupy B i potas), a przy okazji zawiera niewiele kalorii.

  • Seler reguluje równowagę alkaliczną organizmu, chroniąc w ten sposób przed problemami spowodowanymi zbyt kwaśną dietą.
  • Jest wyjątkowo niskokaloryczny, bowiem jedna długa łodyga zawiera tylko 10 kalorii. Można go chrupać bez obawy o figurę.
  • Jest doskonałym źródłem wody i błonnika pokarmowego, a to sprawia, że przyspiesza metabolizm i ułatwia wypróżnienia. Seler naciowy ma też właściwości moczopędne. Może więc chronić przed infekcjami pęcherza moczowego lub wspierać walkę z zakażeniem.
  • Łodyga selera jest bogata w witaminę A, grupę substancji odżywczych, która chroni oczy i zapobiega związanym z wiekiem problemom z widzeniem.
  • Seler chroni żołądek, jelita grubego i jelita ze względu na obecność składników chemicznych, takich jak flawonoidy, garbniki, lotne oleje i alkaloidy, które kontrolują poziom uwalnianego kwasu żołądkowego, a jednocześnie poprawiają poziom ochronnego śluzu. Oznacza to, że jego spożywanie zmniejsza ryzyko wystąpienia wrzodów.
  • Jest cennym źródłem flawonoidów antyoksydacyjnych i polifenoli, które pomagają zwalczać wolne rodniki w organizmie.
  • Seler naciowy obniża stany zapalne. Antyoksydanty wspierają one ogólny stan zdrowia, zwłaszcza gdy organizm zaczyna się starzeć. Zapalenie jest częstą przyczyną chorób przewlekłych, takich jak rak, choroby serca, zapalenie stawów i wiele innych.

Czytaj także:
Ten owoc pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu

Czytaj także