Jakie korzyści dla zdrowia dają codzienne, 30-minutowe spacery? Będziesz zaskoczony

Jakie korzyści dla zdrowia dają codzienne, 30-minutowe spacery? Będziesz zaskoczony

Dodano: 
Spacerowanie
Spacerowanie / Źródło: Unsplash / matthew Feeney
Myśląc o aktywności fizycznej, na ogół wyobrażamy sobie codzienny jogging, wizytę na siłowni czy chociaż przejażdżkę z dziećmi na rowerach. A więc coś, na co koniecznie trzeba wygospodarować czas i przygotować się. Czas zerwać z tym mitem. Codzienna aktywność fizyczna może być banalnie prosta, a i tak dawać niesamowite korzyści dla zdrowia.

Regularne spacery to jedna z najlepszych i najzdrowszych rzeczy, które możesz i powinieneś zrobić dla swojego zdrowia. Aktywność fizyczna nie musi wiązać się z wielogodzinnymi, rowerowymi maratonami, bieganiem, wspinaczką górską czy hektolitrami potu, wylanymi na siłowni czy podczas zajęć zumby. Tak naprawdę, dla zachowania dobrego zdrowia i zmniejszenia ryzyka rozwoju wielu popularnych chorób, wystarczy regularne spacerowanie. A co lepsze – można je łatwo wpleść do swoich codziennych obowiązków. Może przecież wyjść wcześniej z domu, wysiąść dwa przystanki wcześniej, pójść do sklepu, który znajduje się kilka ulic dalej, zamiast dreptać do najbliższego spożywczaka. Możliwości jest wiele. Niezależnie od pory roku, spacer zawsze się sprawdza i jest najłatwiejszym sposobem na zapewnienie sobie codziennej dawki ruchu. Ze spacerowanie można też zrobić rodzinny rytuał, a dodatkową korzyścią będzie kontakt z przyrodą i wspólnie spędzony czas.

Jakie korzyści dla zdrowia dają codzienne, 30-minutowe spacery?

  • Poprawi się twoje samopoczucie. Ruch na świeżym powietrzu potrafi obniżyć poziom stresu i wprawić w dobry nastrój. Dotlenienie mózgu pozwoli poprawić pamięć i koncentrację (może się nawet okazać, że staniesz się bardziej kreatywny!), a wyrzut hormonów szczęścia pozytywnie wpłynie na ogólne samopoczucie. Dodatkowym plusem będzie zadowolenie z siebie – nawet jeśli nie chciało ci się wyjść na spacer, zrobiłeś to! Tak zwykła rzecz jak spacerowanie może spowodować, że łatwiej będzie ci osiągać swoje inne cele.
  • Spodnie zrobią się luźniejsze. A to dlatego, że regularne spacerowanie może poprawić odpowiedź organizmu na insulinę, co może pomóc w redukcji tłuszczu z brzucha. Ponadto stała porcja ruchu sprzyja odchudzaniu. Może nie będą to spektakularne wyniki, ale ubrania mogą stać się nieco luźniejsze.
  • Zmniejszysz ryzyko wystąpienia poważnych chorób. Regularne spacerowanie obniża poziom cukru we krwi i ogólne ryzyko cukrzycy. Spadnie też ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych.
  • Uchronisz się przed żylakami. Chodzenie jest sprawdzonym sposobem zapobiegania powstawaniu nieestetycznych żylaków. System żylny obejmuje sekcję krążenia zwaną „drugim sercem”, która jest tworzona przez mięśnie, żyły i zastawki zlokalizowane w naszej łydce i stopie. Ten system działa, aby przywrócić krew do serca i płuc.

To kiedy zaczynasz?

Czytaj także:
Korzeń maca podbija Instagram. Czy faktycznie warto po niego sięgać?

/ Źródło: Prevention/Healthline/Daily Health Post

Czytaj także