Codzienne nawyki, które wyjdą ci na zdrowie

Codzienne nawyki, które wyjdą ci na zdrowie

Dodano: 
Śmiech to zdrowie
Śmiech to zdrowie / Źródło: Fotolia / contrastwerkstatt
Może się wydawać, że zmiana stylu życia na zdrowszy jest trudna i czasochłonna. To nieprawda. Liczą się drobne nawyki, które bardzo łatwo wprowadzić do codziennej rutyny. Nim się obejrzysz, twoje samopoczucie poprawi się, a ryzyko poważnych chorób zmaleje.

Ogranicz spożycie mięsa

Wiele badań wykazało, że dieta wegetariańska zmniejsza ryzyko wystąpienia poważnych chorób układu krążenia. Mówiąc w skrócie – chroni przed przedwczesnym zgonem. Jednak dietę wegetariańską należy prowadzić z głową, by nie dopuścić do żądnych niedoborów. Sama rezygnacja z mięsa, bez wprowadzenia nowych produktów spożywczych, nie przyniesie pożądanych rezultatów. Ponadto niektórzy ludzie nie potrafią rozstać się z mięsem. Dobra wiadomość jest taka, że nawet redukcja może zmniejszyć ryzyko chorób serca, zgodnie z American Heart Association. Dobrym rozwiązaniem może być przejście na dietę śródziemnomorską, która koncentruje się na zdrowych tłuszczach, dużej ilości warzyw i chudych białek, takich jak ryby.

Ruszaj się

Aktywność fizyczna pozwala zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, a przy okazji sprzyja utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Powszechnie wiadomo, że nadwaga i otyłość wiąże się z wieloma niebezpiecznymi chorobami, zwiększa ryzyko rozwoju cukrzycy czy chorób serca. Codzienna aktywność fizyczna to najprostszy sposób, by zadbać o swoje zdrowie.

Znajdź swój cel w życiu

Według naukowców z Mount Sinai St. Luke's i Mount Sinai Roosevelta, osoby mające poczucie, że mają większy cel w życiu, mogą mieć mniejsze ryzyko chorób serca lub udaru mózgu. – Rozwijanie i doskonalenie poczucia celu może ochronić zdrowie serca i potencjalnie uratować życie – mówił w komunikacie prasowym główny autor badań Randy Cohen.

Kwasy omega-3 jako źródło tłuszczu

Badania wykazały, że osoby regularnie spożywające kwasy tłuszczowe omega-3 rzadziej cierpią na depresję. Kwasy omega-3mają pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy z kilku powodów:

  • mogą powodować znaczną redukcję trójglicerydów,
  • mogą podwyższyć poziom cholesterolu HDL,
  • zapobiegają twardnieniu tętnic,
  • zmniejszają wytwarzanie niektórych substancji uwalnianych podczas reakcji zapalnej.

Łosoś, sardynki i śledź to przykłady tłustych ryb, które dostarczają znaczną ilość kwasów tłuszczowych omega-3.

Pamiętaj o witaminie D

Niedobór witaminy D jest związany z chorobami serca, a także z innymi chorobami przewlekłymi i związanymi z wiekiem. Ponadto osłabia kości, utrudnia koncentrację i uczenie się, sprzyja stanom depresyjnym. W produkcji witaminy D może pomóc codzienna ekspozycja na promienie słoneczne. Jeśli jest to niemożliwe, warto sięgnąć po suplementy diety.

Wyklucz niezdrowe produkty

To może być trudne, ale metodą małych kroczków można to osiągnąć. Na początek zrezygnuj z fast-foodów i żywności przetworzonej. Odstaw alkohol i papierosy, a także napoje energetyczne, ponieważ mogą zwiększać ryzyko problemów sercowo-naczyniowych, nawet wśród młodych ludzi. Zredukuj ilość spożywanego cukru i soli. Drobne zmiany szybko dadzą efekty.

Wypełnij połowę talerza kolorowymi owocami i warzywami podczas każdego posiłku i przekąski. Zjedz najpierw warzywa i owoce. Ten zdrowy nawyk na pewno się opłaci. Sięgaj po produkty bogate w antyoksydanty, które chronią naczynia krwionośne przed szkodliwym działaniem wysokiego cholesterolu, wysokiego ciśnienia krwi, wysokiego stężenia glukozy we krwi, środowiska i diety o wysokiej zawartości tłuszczu, cukru i mąki.

Czytaj także:
9 antyoksydantów, których nie może zabraknąć w twojej diecie

Czytaj także

 0

Czytaj także