Śniadanie? Nie zapomnij o migdałach

Śniadanie? Nie zapomnij o migdałach

Dodano: 
(fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Jeśli chcesz dłużej zachować uczucie sytości po śniadaniu, wybierz produkty o niskim indeksie glikemicznym, np. migdały.
Indeks glikemiczny klasyfikuje produkty w skali od 0 do 100, określając ich wpływ na poziom glukozy we krwi. Spożycie produktów o wysokim indeksem glikemicznym podwyższa zawartość glukozy we krwi, zwiększając tym samem uczucie głodu. Produkty o niskim indeksie glikemicznym (55 lub mniej) powodują z kolei łagodny i relatywnie niewielki wzrost poziomu cukru. Nie sprzyjają więc nagłym atakom głodu i niekontrolowanemu podjadaniu.

Naukowcy z Uniwersytetu Purdue przeanalizowali wpływ indeksu glikemicznego na uczucie sytości i szczególną uwagę poświęcili migdałom. Stwierdzono, że osoby, których poranne posiłki zawierały migdały, znacznie później odczuwały głód, niż osoby, których śniadanie składało się wyłącznie z produktów o wysokim indeksie glikemicznych (70 lub więcej). Wykazano też, że dodanie żywności o niskim indeksie glikemicznym do śniadania skutkuje mniejszej liczby kalorii w ciągu całego dnia.

mamzdrowie.pl, sjk

Czytaj także

 0

Czytaj także