Polacy kupują mniej wódki

Polacy kupują mniej wódki

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Sprzedaż wódki w Polsce spadła o 5 proc. - wynika z danych firmy Nielsen, przytoczonych przez "Rzeczpospolitą".
Od grudnia 2009 r. do listopada 2010, Polacy kupili niespełna 240 milionów litrów wódki. To o 5 proc. mniej, niż w tym samym okresie w roku poprzednim - informuje "Rzeczpospolita". Prezes CEDC, producenta wódki w Polsce i Rosji tłumaczy spadek sprzedaży serią niekorzystnych zdarzeń. - Żałoba narodowa, powodzie, fala upałów - mówi "Rz" William Carey.

Prezes CEDC uważa jednak, że niekorzystny dla producentów wódki trend odwróci się w tym roku. Zdaniem Careya zmiany już widać w segmencie wódek smakowych. Jak pisze "Rz", firma badawcza Euromonitor International przewiduje jednak, że na rynku wódki panować będzie stagnacja. Według EI, wartość sprzedaży wódki w 2011 r. zwiększy się o 0,1 proc., a sprzedaż spadnie o niecały procent.

zew, "Rzeczpospolita"

 

Czytaj także