Jak zdrowo jeść, by przybrać na wadze

Jak zdrowo jeść, by przybrać na wadze

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc
Choć większość z nas zmaga się z problemem otyłości i nadwagi, to są też osoby, które powinny przybrać na wadze. Wbrew pozorom, zdrowa dieta na przytycie, nie jest odwrotnością diety mającej na celu pomóc zrzucić nam zbędne kilogramy.
By zwiększyć wagę, pod żadnym pozorem nie należy objadać się fast-foodami i słodyczami. To najgorsza droga, jaką tylko można wybrać. Chodzi bowiem o to, by zbudować tkankę mięśniową, a nie tłuszczową.

W pierwszym etapie diety do dziennego zapotrzebowania energetycznego dodajemy ok. 500 kcal. Jeżeli nie zauważymy zmian w wadze, należy dodać kolejne 500 kcal. trzeba też jednak pamiętać, że tyjemy wolniej niż chudniemy. Dlatego 2 kg więcej w ciągu miesiąca powinny być sukcesem.

Podstawowe zasady komponowania jadłospisu, dzięki któremu zdrowo przytyjemy:

1. Należy jeść 5 do 6 posiłków dziennie w odstępach 2-3 godzinnych. Nie powinny to być jednak zbyt duże porcje

2. Pierwszy posiłek zjadamy do godziny po przebudzeniu

3. Koniecznie usunąć z diety fast-foody, potrawy tłuste, duże ilości słodyczy

4. Trzeba dążyć do tego by każdy posiłek był jak najbardziej wartościowy, czyli zawierał wiele składników odżywczych

5. Podstawą diety powinny być produkty spożywcze będące źródłem węglowodanów

wp.pl, ps

-

Czytaj także