Polacy pokochali niepasteryzowane

Polacy pokochali niepasteryzowane

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Stock xchng.hu
Chociaż polski rynek piwa się kurczy, dynamika piwa niepasteryzowanego przekracza 10 proc. - informuje "Puls Biznesu". Cytowani przez gazetę eksperci branży uważają, że udział piwa niepasteryzowanego w rynku wynoszący obecnie 2 proc.może się jeszcze podwoić.
To optymistyczne prognozy na tle przewidywań, że tegoroczna sprzedaż piwa spadnie o 3-5 proc. w stosunku do roku ubiegłego, do 30 mln hl.

Jednak zdaniem ekspertów, piwo niepasteryzowane będzie nadal produktem niszowym, wybieranym przez bardziej wymagających i bogatszych konsumentów. Jest ono znacznie droższe, ponieważ ma krótki termin spożycia i trzeba go szybko sprzedać. Stąd jego dystrybucja jest dużym wyzwaniem.


em, pap
-

Czytaj także