Na kłopoty z pamięcią - seler

Na kłopoty z pamięcią - seler

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Seler powinien stać się stałym elementem diety osób skarżących się na kłopoty z pamięcią i nadmierną senność. Okazuje się, że zawarta w nim luteina redukuje liczbę cytokin wytwarzanych przez nieneuronalne komórki centralnego układu nerwowego. To one właśnie odpowiadają m.in. za brak apetytu, złe samopoczucie, senność i problemy z pamięcią.
Naukowcy z University of Illinois wpływ luteiny na działanie mózgu sprawdzili na młodych i starych myszach. Jedna grupa zwierząt otrzymywała zwykłą karmę, a druga - karmę wzbogaconą luteiną. Następnie badacze sprawdzali pamięć przestrzenną gryzoni, a także poziom cytokin w ich organizmach. Okazało się, że starsze myszy, w których diecie znalazła się luteina, charakteryzowały się lepszą pamięcią przestrzenną niż ich rówieśnicy nie spożywający tego składnika. Okazało się również, że luteina redukuje wytwarzanie szkodliwych dla mózgu cytokin.

Jeśli ktoś nie lubi selera - może wzbogacić swoją dietę o luteiny sięgając np. po zieloną paprykę, marchew, oliwę lub oregano.

wp.pl

-

Czytaj także