Polacy piją więcej lepszej kawy

Polacy piją więcej lepszej kawy

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
W ciągu roku sprzedaż kawy na polskim rynku wzrosła wartościowo o 8,9 proc. i wynosi obecnie prawie 3 miliardy złotych - podaje Nielsen.

W badanym okresie ilość sprzedanej kawy wzrosła o 0,6 proc. To oznacza, że Polacy chętniej sięgają po marki kawy z tzw. wyższej półki (segment premium). Ponad połowę pieniędzy wydanych na kawę polscy konsumenci przeznaczyli na kawę paloną.  37 proc. udziału w rynku ma kawa rozpuszczalna, cappuccino - 4 proc.

Wzrost spożycia kawy właściciele restauracji tłumaczą zmieniającym się stylem życia Polaków, którzy więcej czasu spędzają poza domem. Agnieszka Kozłowska ze Starbucks uważa, że wymagania polskich konsumentów rosną. Według niej Polacy oczekują innowacji.

Statystyczny Polak wypija średnio 107 litrów kawy rocznie - wynika z badań instytutu Euromonitor International. W rankingu instytucji takie spożycie daje Polsce 12 miejsce. EI prognozuje, że w tym roku sprzedaż kawy w Polsce wzrośnie o 2 proc.

zew, portalspozywczy.pl

-

Czytaj także