Polacy piją tłuste mleko

Polacy piją tłuste mleko

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Z. Furman/Wprost
Mleko z zawartością 3,2 proc. tłuszczu jest najczęściej kupowanym mlekiem UHT – wynika z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" przygotowanym przez Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie Krajowego Zarządu Spółdzielni Mleczarskich.
Takie mleko wybiera aż 41 proc. konsumentów. Najmniej zwolenników, tylko 0,3 proc., ma mleko o 1-procentowej zawartości tłuszczu. Przygniatająca większość badanych kupuje je w kartonach (95,7 proc. konsumentów) i najczęściej o pojemności 1 litra (80,4 proc.).

Największą rozpoznawalność marki utrzymuje od momentu wprowadzenia na rynek mleko „Łaciate" (58,1 proc.). Na drugim miejscu mleko Białe (10,2 proc.), a na trzecim mleko Wypasione (7,2 proc.). Jednak najczęściej kupowaną marką mleka UHT jest „Prawdziwe" sprzedawane w sieci sklepów dyskontowych Biedronka (prawie 3-proc. udziału ilościowego w rynku). Zapewne ważnym czynnikiem jest tu cena, choć ankietowani wymieniali ją dopiero na trzecim miejscu (1,5 proc.). Jak podawali, w zakupach mleka UHT kierują się przede wszystkim smakiem (33,3 proc.) i przyzwyczajeniem (20,3 proc.). Marka w tym badaniu uplasowała się dopiero na 4. miejscu.

Raport powstał na podstawie badań konsumenckich  przeprowadzonych na próbie 1000 respondentów z wybranych rejonów Polski.

Projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa.

pap, portalspozywczy.pl

Czytaj także