Zamień schabowego na soję i sezam

Zamień schabowego na soję i sezam

Dodano: 
Budyń z tofu (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Chcesz żyć długo i zdrowo? Zamień tradycyjnego schabowego z kapustą na soję, grzyby shiitake, imbir i ser tofu - czyli innymi słowy przenieś się z Polski do Azji. Okazuje się, że kuchnia azjatycka jest nie tylko niezwykle lekkostrawna, ale działa również przeciwbólowo, obniża cholesterol i chroni nas przed rakiem.
Zacznijmy od soi, która zawiera izoflawony, substancje likwidujące objawy menopauzy i opóźniające proces starzenia. Izoflawony zapobiegają też rakowi piersi i jajników. Oprócz tego w ziarnach soi znajdują się także fityniany, które utrudniają wchłanianie żelaza i wapnia. Z kolei wykonany z soi ser tofu dostarcza nam wiele białka i wapnia - natomiast jest niemal całkowicie wolny od kalorii spędzających sen z oczu kobietom na całym świecie.

Równie zdrowe jak soja są grzyby shiitake - w medycynie Wschodu są stosowane jako lek, bo zawierają lentinian, substancję, która pobudza układ odpornościowy. Shiitake zmniejszają krzepliwość i ciśnienie krwi oraz wzmacniają serce. Nie należy również zapominać o imbirze - obowiązkowym składniku diety dla osób cierpiących na przeziębienie lub mających problemy z trawieniem.

Ważnym składnikiem azjatyckiej diety powinien być sezam - w którym znajdują się kwasy tłuszczowe i przeciwutleniacz, sezamina, skutecznie obniżający ciśnienie krwi i zapobiegający wchłanianiu się złego cholesterolu. Cały posiłek należy popić zieloną herbatę, zawierającą polifenole, które chronią organizm przed rozwojem nowotworów. Poza tym polifenole wspomagają odchudzanie i oczyszczają organizm z toksyn.


"Samo Zdrowie", arb

Czytaj także

Czytaj także