Przekąś coś na sen

Przekąś coś na sen

Dodano: 
Fot. Stock xchng.hu
Osoby, które mają problem z zasypianiem, powinny zwrócić uwagę na indeks glikemiczny produktów, które jedzą na kolację. Te o wysokim indeksie glikemicznym pomagają usnąć dwukrotnie szybciej. Jest tylko jeden warunek, należy je zjeść cztery godziny przed snem.
Serwis "New Science" opublikował badania naukowców z Sydney, które na to wskazują. Osoby, które brały udział w eksperymencie, zostały podzielone na trzy grupy. Pierwszej podano ryż (posiłek o wysokiej wartości indeksu glikemicznego), drugiej osiłek skomponowany z węglowodanów i białek także o wysokim indeksie glikemicznym, a trzeciej bardzie zróżnicowany posiłek o niskim indeksie. Po czterech godzinach zbadano stężenie glukozy, aminokwasów i insuliny we krwi badanych.

Osoby, które jadły ryż, miały najwięcej insuliny we krwi, a także tryptofanu, aminokwasu odpowiedzialnego za senność.  Druga grupa miała nieco mniejsze stężenie tryptofanu. Najniższy poziom tego aminokwasu stwierdzono we krwi badanych z trzeciej grupy. Jak wyjaśnił jeden z badaczy, Christopher Herrera, dzieje się tak dlatego, że wzrost poziomu insuliny powoduje większe wchłanianie neutralnych aminokwasów do mięśni, a to z kolei powoduje, że w stosunku do nich rośnie stężenie tryptofanu we krwi. W ten sposób naukowcy udowodnili, że poziom tryptofanu zależy tylko i wyłącznie od wzrostu stężenia insuliny.

Badacze chcą teraz przeprowadzić badania w grupie osób cierpiących na bezsenność.

Indeks glikemiczny to jednostka wykorzystywaną do mierzenia szybkości z jaką po posiłku podnosi się poziom cukru we krwi. Wartość indeksu 1 oznacza, że po zjedzeniu danego posiłku poziom glukozy wzrośnie o 1 procent, cyfra 100 oznacza analogiczny wzrost o 100 procent.


Spożywanie takich produktów nie jest jednak zalecane diabetykom.


ProduktIndeks glikemiczny
Sucharki 70
Chrupki pszenne 70
Kasza jaglana 71
Dojrzałe banany 72
Arbuz 75
Dynia 75
Pączek 75
Płatki ryżowe 80
Bób gotowany 80
Gotowana marchewka 82
Płatki kukurydziane 84
Pieczone ziemniaki 85
Naleśniki 85
Miód 87
Mąka ziemniaczana 90
Chipsy 90
Bułka francuska 95
Mąka ryżowa 95
Suszone daktyle 103
Piwo (zawiera maltozę) 110


dw, www.memorizer.pl

Czytaj także

 0

Czytaj także