Już nigdy nie wyrzucisz pestki z awokado

Już nigdy nie wyrzucisz pestki z awokado

Dodano: 
Awokado
Awokado
O zaletach jedzenia awokado można napisać książkę. Ten zielony, egzotyczny owoc jest cennym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych. A co z jego dużą, okrągłą pestką? Czy naprawdę do niczego się nie przydaje? Otóż nie! Poznaj właściwości i zastosowanie pestki z awokado.

Awokado nieustannie cieszy się ogromną popularnością wśród miłośników zdrowego odżywiania i osób będących na diecie odchudzającej. Choć owoc ten jest bogaty w tłuszcz, nie powinno go zabraknąć w diecie każdego z nas. Są to bowiem zdrowe tłuszcze, które chronią nasze serce przed przeróżnymi chorobami.

Awokado – właściwości

Awokado ma bardzo dobry wpływ na zdrowie człowieka. Obniża poziom cholesterolu, wspomaga odchudzanie oraz reguluje ciśnienie krwi. Umożliwia rozpuszczanie się niektórych witamin (A, D, E, K), zapobiega występowaniu wad cewy nerwowej u płodu, zapobiega cukrzycy, wspiera pracę układu odpornościowego i wykazuje działanie przeciwnowotworowe dzięki dużej zawartości przeciwutleniaczy.

Pestka z awokado – właściwości

Awokado kształtem przypomina gruszkę, jednak to, co kryje pod skórką różni się od gruszki. Awokado ma chropowatą skórkę i dużą pestkę w środku. Pestkę tę większość z nas wyrzuca do kosza. To duży błąd! W przeciwieństwie do pestek innych owoców, pestki awokado nie zawierają cyjanku. Zamiast tego zawierają garbniki – ten sam naturalnie występujący polifenol znajdujący się w czerwonym winie i zielonej herbacie. Garbniki mogą być toksyczne, jednak trzeba byłoby zjeść ich ogromną ilość, by doświadczyć efektów ubocznych.

  • Pestka awokado zawiera luteinę, która kontroluje stres oksydacyjny i zapalny.
  • zawierają cztery klasy polifenoli, które obejmują flawonoidy proantocyjanidynowe, glikozydy flawonoidowe, monomery flawonowe i kwasy hydroksycynamonowe. Związki te wykazują działanie antynowotworowe.
  • Polifenole wzmacniają układ odpornościowy i pobudzają działania przeciwzapalne.
  • Ekstrakt z pestek awokado obniża poziom cholesterolu LDL.

Pestki awokado wystarczy zetrzeć na tarce lub zmielić przy pomocy młynka i dodać do koktajlu.

Czytaj także:
Jarmuż – cudowne właściwości prozdrowotne i przepis na smaczne chipsy

/ Źródło: Daily Health Post

Czytaj także

Czytaj także