Zacznij jeść jedno awokado dziennie i sprawdź, co się stanie

Zacznij jeść jedno awokado dziennie i sprawdź, co się stanie

Dodano: 
Awokado
Awokado
Awokado cieszy się ogromną popularnością wśród osób, które zdrowo się odżywiają. Ten zielony owoc z dużą pestką w środku jest bogaty w zdrowe kwasy tłuszczowe, które sprzyjają utracie masy ciała, dlatego jest polecany osobom na diecie odchudzającej. Jedno z najnowszych badań wykazało, że awokado poprawia funkcjonowanie mózgu u osób starszych.

Awokado jest bardzo niedocenianym owocem. Chociaż możemy kupić je właściwie w każdym sklepie, sięgają po nie głównie osoby, które prowadzą urozmaiconą, zdrową dietę, bogatą w warzywa i owoce. Awokado często jest elementem diety odchudzającej i wegetariańskiej, ponieważ zawiera mnóstwo składników odżywczych i jest bogate w kwasy omega-3. Istnieje jednak spore grono osób, które nigdy nie jadły awokado, a w sklepie omijają je szerokim łukiem, ponieważ nie wiedzą jak wybrać najlepszy owoc i jak później go przygotować.

Awokado kształtem przypomina gruszkę, jednak to, co kryje pod skórką różni się od gruszki. Awokado ma chropowatą skórkę i dużą pestkę w środku. Choć jest bardzo kaloryczne i w 20-30 proc. składa się z tłuszczu, jest też idealnym elementem diety odchudzającej.

Czytaj także:
Spirulina – superżywność, o której niektórzy nie słyszeli

Awokado – właściwości prozdrowotne

Awokado ma bardzo dobry wpływ na zdrowie człowieka:

  • obniża poziom cholesterolu,
  • wspomaga odchudzanie,
  • umożliwia rozpuszczanie się niektórych witamin (A, D, E, K),
  • reguluje ciśnienie krwi,
  • zapobiega występowaniu wad cewy nerwowej u płodu,
  • zapobiega cukrzycy,
  • przyspiesza metabolizm,
  • wykazuje działanie przeciwnowotworowe dzięki dużej zawartości przeciwutleniaczy,
  • wspiera pracę układu immunologicznego,
  • sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Czytaj także:
3 zaskakujące efekty działania witaminy D

Awokado a praca mózgu

Nowe badania naukowców z Tufts University łączą awokado z lepszym funkcjonowaniem mózgu u osób starszych. W badaniu wzięło udział 40 zdrowych osób w wieku powyżej 50 lat, które spożywały jedno świeże awokado dziennie przez sześć miesięcy. Stwierdzono, że doświadczyli znacznej poprawy umiejętności rozwiązywania problemów i pamięci. Doświadczyli oni także 25-procentowego wzrostu poziomu karotenoidowej luteiny przeciwutleniającej w oczach, co przekłada się na dobry wzrok. Grupa kontrolna w tym samym przedziale wiekowym, która nie jadła awokado każdego dnia, nie doświadczyła wzrostu poziomu luteiny ani korzyści zdrowotnych związanych z pamięcią w okresie badania.

Czytaj także:
Kontrowersyjne doniesienia na temat świeżo wyciskanego soku z pomarańczy

Jak jeść awokado?

Awokado można wykorzystać na wiele sposobów. Niektórzy kroją je w plasterki i kładą na pieczywie. Inni dodają do sałatek lub pieczonego mięsa. Jednak najpopularniejszym zastosowaniem awokado jest ucieranie i przygotowywanie pasty. Można do niej dodać ulubione zioła i przyprawy i tej formie podawać wraz z pieczywem.

Dojrzałe awokado jest miękkie i sprężyste. Warto nacisnąć na skórkę i sprawdzić, czy wróci do poprzedniego kształtu. Jeśli nie, najprawdopodobniej jest już stare. Owoc powinien mieć jednolity kolor, a wszelkie plamki na skórce raczej powinny nas zniechęcić do zakupu. Twarde awokado powinno zmięknąć w ciągu dwóch, trzech dni. Jeśli chcesz przedłużyć jego świeżość, przechowuj je w lodówce.

Awokado znajduje też zastosowanie w kosmetyce i codziennej pielęgnacji. Maseczka, przygotowana z tego owocu, odżywi i nawilży skórę.

Nie wiesz, jak wykorzystać awokado? Sięgnij po tej przepis:

Czytaj także:
Frittata z awokado i jarmużem, czyli leczenie dietą

Czytaj także