Jak bez wysiłku schudnąć na wakacjach? Kilka prostych sposobów

Jak bez wysiłku schudnąć na wakacjach? Kilka prostych sposobów

Dodano: 
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Fotolia / Anastasia
Odchudzanie na wakacjach? Brzmi strasznie – przecież wakacje kojarzą nam się z luzem, odpoczynkiem i objadaniem się smakołykami. Gorzej, gdy po powrocie z urlopu stajemy na wadze i orientujemy się, że przybyło nam kilka kilogramów. W tym roku schemat nie musi się powtórzyć. Sprawdź, jak nie przytyć na urlopie, a wręcz... schudnąć!

Odchudzanie na wakacjach może być proste i przyjemne. Będąc na urlopie trudno odmówić sobie różnych smakołyków – lodów, gofrów, smażonych ryb i frytek, jednak mimo takich odstępstw, można zrobić coś, co uchroni nas przed dodatkowymi kilogramami. Co więcej, zmiana nawyków może pomóc schudnąć, nawet nie rezygnując z tych wszystkich tuczących produktów. Grunt, to utrzymać pewną równowagę, zamiast iść na żywioł i mówić, że „raz się żyje”, a „na wakacjach się nie liczy”.

Odchudzanie na wakacjach – napoje

Niezależnie od tego, czy jesteśmy na wakacjach czy też nie, zawsze powinniśmy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. To absolutna podstawa. Nie od dziś wiadomo, że najlepiej sięgać po zwykłą wodę – idealnie gasi pragnienie, nie zawiera kalorii i doskonale nawadnia organizm. Czasem jednak mamy ochotę na coś innego, najczęściej słodkiego lub orzeźwiającego. Wtedy sięgamy po słodkie, gazowane napoje. To akurat kiepski pomysł – powodują wzdęcia i zawierają mnóstwo dodatkowych kalorii. Co możemy zrobić? Wymieszaj lekko gazowaną wodę lub wodę wysoko zmineralizowaną ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny, limonki, pomarańczy lub grejpfruta. Możesz też przelać wodę do dzbanka, wrzucić kilka kostek lodu i owoce pokrojone w plastry lub ćwiartki (np. truskawki). Przyda się też mięta. Taki napój będzie niskokaloryczny i bardzo orzeźwiający.

Czytaj także:
Domowe sposoby na poparzenia słoneczne

Odchudzanie na wakacjach – ćwiczenia

Komu chciałoby się na wakacjach wykonywać godzinne treningi? Niewiele jest takich osób. Warto jednak poświęcić dosłownie kilka minut na trening interwałowy, np. dwie minuty wolnego spaceru przeplatane jednominutowym sprintem. Taki 15-minutowy trening spokojnie wystarczy.

Jak jeszcze ćwiczyć na wakacjach? Każda aktywność fizyczna ma swoje plusy i niesie ogromne korzyści dla zdrowia. Można spacerować i przy okazji zwiedzać okolicę. Można wybrać się na przejażdżkę rowerem lub pływać na kajakach czy grać w siatkówkę. Najgorsze, co możemy zrobić na urlopie to położyć się na leżaku, objadać smakołykami i popijać kolorowe drinki.

Wakacje to idealny moment, by rozpocząć przygodę z nową dyscypliną sportową. Może w miejscowości, w której spędzasz urlop, można wybrać się na zajęcia jogi w parku? A może znajduje się stadnina koni lub ścianka wspinaczkowa?

Czytaj także:
Chcesz schudnąć i wzmocnić mięśnie? Wykonuj te ćwiczenia

Odchudzanie na wakacjach – posiłki

Regularne posiłki i obfite śniadania to podstawa – niezależnie od tego czy jesteśmy na wakacjach, czy też nie. W czasie urlopu nie trzeba rezygnować ze zdrowych nawyków żywieniowych, ale też nie można dać się zwariować. Owszem, jedzenie tłustych, smażonych potraw może odbić się na zdrowiu i wadze, jedzenie lodów w upał może grozić zakażeniem salmonellą, ale... liczy się przede wszystkim zdrowy rozsądek. Wybieraj sprawdzone knajpki, w których zawsze jest pełno gości. Staraj się zamawiać potrawy z grilla lub z pieca, a nie smażone na głębokim tłuszczu. Jak najczęściej wybieraj ryby. Świeże, sezonowe owoce będą natomiast idealną przekąską. Jeśli masz taką możliwość – jak najwięcej przekąsek przygotuj samemu, np. na rodzinny piknik w lesie, na który wybierzecie się rowerami.

Czytaj także

 0

Czytaj także