„Dobra zmiana” również na rynku napojów gazowanych. Do sprzedaży trafi Coca-Cola Plus

„Dobra zmiana” również na rynku napojów gazowanych. Do sprzedaży trafi Coca-Cola Plus

Dodano: 
Po lewej: tradycyjna Coca-Cola. Po prawej: Cola Light
Po lewej: tradycyjna Coca-Cola. Po prawej: Cola Light / Źródło: Wikimedia Commons / Yoninah
Nowy prezes Coca-Coli zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy firma będzie się chciała skoncentrować na wprowadzeniu zmian w swoich flagowych produktach m.in. poprzez redukcję ilości cukru oraz kalorii. Jednym z pierwszych krajów, gdzie zostaną wprowadzone zmiany jest Japonia.

Coca-Colę z powodzeniem można określić mianem najbardziej popularnego napoju gazowanego na świecie. Mimo tego, że marka ta jest rozpoznawana w wielu krajach, amerykański gigant odnotował w ostatnich miesiącach niewielkie spadki zysków. W związku z tym nowy prezes koncernu zapowiedział wprowadzenie zmian, które mają zachęcić do zakupu napoju również te osoby, które na co dzień dbają o zdrowie.

Jednym z pierwszych krajów, gdzie wprowadzono w życie nowe pomysły jest Japonia. Od 27 marca Japończycy będa mogli próbować nowej, ulepszonej wersji napoju, którego picie, zdaniem ekspertów, może mieć wręcz działanie prozdrowotne. Zawarty w Coca-Coli Plus błonnik może wpłynąć na redukcję absorpcji tłuszczy spożywanych podczas posiłków. Ponadto, nowa wersja napoju jest także pozbawiona cukru, zawiera natomiast dekstrynę, która wpływa pozytywnie na usprawnienie działania układu pokarmowego. Coca Cola Plus była dostępna w Japonii już kilka lat temu, ale została wycofana ze sprzedaży. Zawierała ponad 1 gram dietetycznego błonnika, jednak była znacznie słodsza niż w wersji tradycyjnej.

„Pomysły nowego szefa amerykańskiego koncernu to krok w dobrą stronę”

Nowy prezes Coca-Coli zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy firma będzie się chciała skoncentrować na wprowadzeniu zmian w swoich flagowych produktach m.in. poprzez redukcję ilości cukru oraz kalorii. James Quincey pełnił dotychczas funkcję dyrektora operacyjnego koncernu. Jego awans na stanowisko szefa firmy jest już pewny. W związku z tym biznesmen przedstawił swoją wizję prowadzenia firmy oraz opisał kilka zmian, które zamierza wprowadzić. Quincey określił je jako „rewolucyjne”. Najważniejsza z nich dotyczy obniżenia szkodliwego wpływu popularnych napojów na organizm poprzez redukcję ilości cukru i kalorii, która znajduje się w w Coca-Coli czy innych popularnych napojach produkowanych przez amerykańskiego giganta.

Caroline Levy, analityk firmy CLSA ocenia, że pomysły nowego szefa amerykańskiego koncernu to krok w dobrą stronę. Zdaniem ekspertki czas ogromnych sukcesów na rynku napojów gazowanych już przeminął, dlatego jeśli firmy chcą dalej prowadzić działalność, wówczas muszą dostosować swoje produkty do nowych upodobań klientów.

Czytaj także