Obiad niejadka: jak przechytrzyć nasze dziecko
Materiał partnera

Obiad niejadka: jak przechytrzyć nasze dziecko

Dodano:   /  Zmieniono: 
Czym karmić nasze dzieci?
Czym karmić nasze dzieci? / Źródło: Fotolia
Czy każdy obiad małego niejadka musi kończyć się awanturą? Nie. Oto kilka sposobów na to, by nasze dziecko już ze smakiem jadło to, co zdrowego podamy mu na talerzu.

Zdrowy jadłospis składa się z chudego mięsa, ryb, warzyw, owoców, nabiału i zbóż... Jednak większość maluchów na widok pełnego żelaza szpinaku, ciemnego chleba i twarożków kręci nosem. Dlatego u wielu dzieci sprawdzają się zupy, naleśniki ze słodkim nadzieniem oraz pizze, czyli to, co maluchy lubią najbardziej. 

Miksowane warzywa i paluszki do obiadu

Zupa to jedno z najzdrowszych dań. O ile większość dzieci kocha rosół i pomidorową, o tyle buraczkowa czy kalafiorowa są nieco kontrowersyjne. Ale o wiele lepiej można ją sprzedać dziecku jako krem. Dlatego większość mam obiady miksuje. Jest to bardzo dobra metoda, bo zupa buraczkowa ma kolor różowy, a kalafiorowa przyjemną, biało-kremową barwę. Do tego można dodać gorące paluchy serowe z ciasta francuskiego i obiad gotowy.

Witaminy ukryte w pizzy

Czy zdrowy jadłospis powinien zawierać pizzę? Ona kojarzy się raczej ze zbędnymi kaloriami. Choć nie jest to danie dietetyczne, to  zawiera likopen z sosu pomidorowego, ser, który ma dużo wapnia i – co ciekawe – poprawia nastrój. Można także dodać do niej grillowaną pierś z kurczaka i warzywa. Pizza serowa z brokułami. Ze szpinakiem i sadzonym jajkiem. Z salami, ale pokryta sporą warstwą rukoli. Warto przygotować właśnie takie i to razem z dzieckiem. To nietrudne i tanie danie, a jedzenie pizzy przynosi wiele radości, i dla rodzica, i dla malucha.

Naleśniki do szkoły

One także nie zawsze muszą być z dżemem. W naleśniki można zawinąć mięso mielone z czerwoną fasolką, szpinak z fetą, twarożek z rodzynkami, świeżymi owocami i odrobiną cukru waniliowego. Jeśli nie mamy czasu na zrobienie ciasta naleśnikowego, zawsze można kupić placki tortilli. Jeśli pełnoziarniste nadziane zostaną dużą ilością sałaty, ogórków, grillowanej piersi kurczaka, albo posmarowane serkiem śmietankowym z dodatkiem liści szpinaku, łososiem wędzonym i pokrojone w rolki, spięte wykałaczką można zapakować do szkolnego pudełka na kanapki.

Obiad na luzie

Pamiętajmy też o tym, by nie traktować posiłków naszego niejadka w sposób nerwowy. Maluch kolejny raz nie chce tknąć zupy? Łatwo zrozumieć złość mamy i taty, ale może się okazać, że to właśnie napięta atmosfera posiłków odbiera dziecku apetyt. Lepiej podejść do wspólnych obiadów z radością i bez zbędnego stresu, wspólnie planować zdrowy jadłospis, pozwolić dziecku na uczestniczenie w przygotowaniu dań. Nawet, jeśli kuchnia później będzie wymagała długiego sprzątania.

Czytaj także

 0

Czytaj także