Jabłko chroni przed rakiem

Dodano:
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Z najnowszych badań duńskich naukowców wynika, że jabłko jest ważnym składnikiem przyczyniającym się do zdrowej pracy jelit. Owoc pomaga zachować odpowiednią florę bakteryjną w organizmie, a także może zmniejszać ryzyko zachorowań na raka – pisze "La Stampa".
Kluczowe znaczenie przy odnowie flory bakteryjnej jelit mają bakterie kwasu mlekowego, czy probiotyki. Badania pokazują, że  zamiast wydawać pieniądze na drogie leki wystarczy sięgnąć po jabłko.

Duńscy naukowcy odkryli, że jabłko ze względu na  zawartość błonnika, przyczynia się do zwiększenia liczby "dobrych" bakterii w  jelitach. Badania opublikowane w czasopiśmie "BMC Microbiology" dowodzą, że "regularne jedzenie jabłka przez dłuższy czas, sprawia, że owe bakterie pomagają produkować krótkie kwasy tłuszczowe. Zapewniają idealne warunki pH oraz  równowagę pożytecznych mikroorganizmów w naszym ciele. Ale to nie wszystko, bakterie "produkują również substancje chemiczną o nazwie maślan, która jest ważnym paliwem dla komórek ściany jelita" - dodaje dr Andrea Wilcks.

Badanie przeprowadzone zostało jedynie na modelu zwierzęcym i należy poczekać na wyniki badań z udziałem ludzi, jednak otrzymane dane wyraźnie pokazują, że dieta składająca się z dużej liczby tych owoców jest niezbędna dla zdrowego funkcjonowania jelit. Ponadto, podkreślają badacze, "uważa się, że niektóre bakterie są korzystne dla zdrowia układu pokarmowego i mogą mieć także wpływ na ryzyko zachorowań na raka" – pisze włoski dziennik.

mk, "La Stampa"