Cadbury nie na sprzedaż

Cadbury nie na sprzedaż

Dodano: 
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
17 miliardów dolarów to za mało by wykupić brytyjski producent słodyczy Cadbury - ocenił zarząd brytyjskiego producenta słodyczy. Ofertę wykupu firmy złożył amerykański koncern spożywczy Kraft, który od pewnego czasu stara się przejąć firmę Cabdury.
Zdaniem przedstawicieli firmy Cadbury, o ile koncern Kraft potrzebuje ich marki, to Cadbury nie potrzebuje Krafta. Zdaniem inwestora kierującego Cadbury Rogera Carra strategia prowadzenia samodzielnego biznesu pozwoli zwiększyć w przyszłości zyski spółki, a także skupić się na tworzeniu silnej grupy. Cadbury podniosło jednocześnie prognozę wzrostu sprzedaży na ten rok do przedziału 5-7 procent. Wcześniej szacowano, że sprzedaż pod koniec roku wzrośnie o 4 do 6 procent.

Na Cadbury chrapkę miały również inne firmy - m.in. amerykańska firma Hershey oraz włoskie Ferrero, a także spółka Nestle. Cadbury na rynku brytyjskim jest właścicielem marek Wispa, Dairy Milk i Flake, a także Trident Gum. W Europie znane jest z cukierków Hall's Sweets, natomiast w Polsce jest właścicielem marki Wedel.

TVN CNBC Biznes, arb

Czytaj także

 0

Czytaj także