Manufaktura Piwna – geneza, teraźniejszość i przyszłość piw premium z Jabłonowa
Materiał partnera

Manufaktura Piwna – geneza, teraźniejszość i przyszłość piw premium z Jabłonowa

Dodano: 
Piwa z Jabłonowa
Piwa z Jabłonowa / Źródło: Fotolia
Od jakiegoś czasu możemy sięgać po nowe piwa z browaru Jabłonowo, które produkowane są pod szyldem Manufaktury Piwnej.

Powstanie Manufaktury Piwnej było wynikiem naturalnej tendencji, polegającej na tym, że małe browary zaczynają poszukiwać alternatyw dla produkowanych dotychczas piw, ponieważ konsumenci są zmęczeni tym, co jest dostępne w sklepach. W ostatnich kilku latach produkty koncernowe nie tylko się znudziły, lecz również poważnie obniżyły jakość. Dzięki temu powstało miejsce na ciekawsze piwa, a klienci są już gotowi zapłacić trochę więcej za bardzo dobry produkt. Właściciele Browaru Jabłonowo stwierdzili, że dysponują odpowiednim potencjałem, wiedzą, siecią dystrybucji oraz chęciami, by spróbować stworzyć takie piwa.

Zarząd Browaru obawiał się, czy dotychczasowi konsumenci zaakceptują nowy pomysł. Jabłonowo kojarzyło się bowiem głównie z produktami masowymi. Zdecydowano jednak, że nie warto odcinać się od ponad dwudziestoletniej tradycji Jabłonowa, że trzeba spróbować zmienić wizerunek Browaru i pokazać klientowi, że w nowoczesnym zakładzie, gwarantującym stałość parametrów, można stworzyć praktycznie dowolne piwo: zarówno tanie masowe, jak i dopracowane niszowe, najwyższej jakości.

Tendencja sprzedaży piw spod szyldu Manufaktury Piwnej jest wzrostowa a projekt okazał się wielkim sukcesem.

W tym roku Manufaktura Piwna wyprodukowała całą serię piw Premium dla sieci Biedronka, dzięki czemu wraz z dostępnością produktów wypełnia się misja edukacyjna – klienci regularnie maja okazję skosztowania różnych stylów piwnych w rozsądnej cenie.

Pojawiają się jednak obawy, że inne małe browary na kanwie nowej mody będą ważyć piwa specjalne, jednak z niedostatecznym profesjonalizmem. W efekcie na półkach sklepowych znajdą się obok siebie dobre i marne piwa niszowe. Jeśli rynek zostanie w ten sposób zepsuty, zdezorientowany klient może się odwrócić od produktów niszowych. Właśnie dlatego Jabłonowo weszło w ten rynek stosunkowo późno i po starannym rozważeniu takiej decyzji i dlatego tak rygorystycznie pilnuje jakości i przykłada wagę do wszystkich aspektów, w tym do warstwy graficznej. Z drugiej jednak strony wierzymy, że klienci nauczą się rozpoznawać produkty prawdziwe i takie, które tylko udają piwa niszowe.

 0

Czytaj także